Wszystkie stronnictwa otrzymają dwie podwójne karty bohaterów (w sumie czterech na każdą frakcję). Każdy z nich przynależy do jednej z dwóch kategorii: mocy lub magii. Gracz będzie mógł dokonać wyboru, który z dostępnych herosów stanie się głównym bohaterem. Będzie on reprezentowany przez figurkę i tylko on może otrzymywać doświadczenie i zdobywać poziomy (maksymalnie siedem). Główni bohaterowie posiadają bazowo trzy punkty ruchu. Wszyscy bohaterowie rozpoczynają grę w mieście lub osiedlu.
Karta bohatera zawiera następujące elementy:
- Imię herosa
- Klasa bohatera (np. Nekromanta)
- Typ (bohater mocy / magii)
- Kolor frakcji
- Początkowy parametr Ataku
- Początkowy parametr Obrony
- Początkowy parametr Mocy zaklęć
- Początkowy parametr Wiedzy
- Początkowa umiejętność drugorzędna
- Unikalna specjalność bohatera
- Traker poziomów doświadczenia
Bohater drugorzędny
Bohater drugorzędny (postać na odwrocie wybranej karty) może zostać zatrudniony za 10 sztuk złota, jeśli gracz kontroluje przynajmniej jedno miasto lub osiedle i jest reprezentowany przez drugą, niewykorzystaną figurkę bohatera. W związku z tym, gracz może kontrolować maksymalnie dwóch bohaterów w trakcie rozgrywki. Bohater drugorzędny ma tylko 2 punkty ruchu, a wszystkie karty (artefakty, czary) zdobyte przez bohatera drugorzędnego umieszcza się w "ręce" gracza, a więc są do wykorzystania przez głównego bohatera. Należy pamiętać, że mimo wszystko bohater drugorzędny może nawiązać walkę lub być zaatakowanym. W takim wypadku heros może użyć kart jednostek, ale bez pozostałych kart z "ręki" gracza lub się wycofać, a jego figurka będzie usunięta z planszy. W następnej rundzie gracz może ponownie zrekrutować bohatera drugorzędnego za odpowiednią opłatą.
Doświadczenie
Zwiększenie poziomu u głównego bohatera może nastąpić o pół lub cały poziom i jest oznaczane na trakerze przy pomocy tokena - kostki w kolorze frakcji. Aktualny poziom wpływa na maksymalną liczbę kart w "ręce" gracza oraz ile razy może użyć kart umiejętności na poziomie eksperckim w trakcie jednej tury. Szczegóły poniżej:
- Poziom 1 - Maksymalna liczba kart w "ręce" to 4
- Poziom 2 - Możliwość zagrania 1 kartą umiejętności na poziomie ekspert
- Poziom 3 - Maksymalna liczba kart w "ręce" to 5
- Poziom 4 - Możliwość zagrania 2 kartą umiejętności na poziomie ekspert
- Poziom 5 - Maksymalna liczba kart w "ręce" to 6
- Poziom 6 - Możliwość zagrania 3 kartą umiejętności na poziomie ekspert
- Poziom 7 - Maksymalna liczba kart w "ręce" to 7
Jeżeli bohater już posiada maksymalną liczbę kart - nie pobiera nowej karty przy następnej turze. A jeśli przy początku swojej tury posiada ich za dużo, musi odrzucić tyle, ile trzeba do zmieszczenia się w limicie wynikającym z poziomu doświadczenia.