Podczas odkrywania mapy przygody w postaci heksagonalnych płytek, bohaterowie będą odwiedzali różne miejsca modyfikujące ich umiejętności, doświadczenie, zwiększające poziom surowców itd. Poniżej prezentujemy niektóre z nich z krótkim opisem efektów po ich odwiedzeniu. W finalnej wersji gry może być ich znacznie więcej. Niektóre miejsca, tak jak w grze komputerowej można odwiedzić tylko raz co oznacza się czarnym tokenem w postaci kostki. Inne mogą przechodzić z rąk do rąk i dawać efekty wielokrotnie jak kopalnie. Każda płytka ma pole z oznaczeniem swojej unikalnej nazwy - wielką literą i cyfrą arabską. Zwykle to oznaczenie jest na polu zablokowanym. Jest to ważne przy dobieraniu konkretnych płytek do scenariuszy kampanii. I tak S - płytki startowe zawierające miasto, N - płytki bliskie (od "near"), C - płytki centralne (np. z gralem lub smoczą utopią), F - płytki odległe (od "far").
Osady przy pierwszym zajęciu przez bohatera wygenerują natychmiast pewną ilość surowców, a później co turę: materiały budowlane, kosztowności lub złoto. W przeciwieństwie do gry PC, osady nie mogą być rozbudowane do zamków.
|
Kopalnie dostarczą surowców natychmiast po przejęciu przez bohatera, a następnie co turę "surowców". Kopalnia rudy - 2 jednostki materiałów budowlanych. Kopalnia złota - 5 sztuk złota. Kopalnia kryształów, Laboratorium i Jezioro klejnotów po 1 jednostce kosztowności.
|
Wiatrak dostarczy jednokrotnie 1 jednostkę kosztowności.
|
Młyn wodny dostarczy jednokrotnie 3 sztuki złota.
|
Mistyczny ogród jednokrotnie dostarczy 2 sztuki złota lub 1 jednostkę kosztowności do wyboru.
|
Faktoria handlowa pozwala handlować surowcami według tabeli cen z instrukcji gry.
|
Kaplica magicznego słowa pozwala za cenę 3 sztuk złota pobrać 2 karty czarów i wybrać jedną z nich. Drugą odkładając na stos kart zużytych.
|
W Kaplicy magicznego symbolu można jednokrotnie pociągnąć 2 karty czarów i wybrać jeden, a drugi odrzucić na stos kart zużytych.
|
Magiczne źródło jednokrotnie pozwala na zabranie 3 kart z wierzchu swojego stosu kart zużytych oraz pobrać jedną wybraną - pozostałe należy odrzucić na stos kart zużytych i potasować go.
|
Kamień wiedzy jednokrotnie zwiększy doświadczenie głównego bohatera o pół poziomu.
|
Drzewo wiedzy jednokrotnie zwiększy doświadczenie głównego bohatera o poziom za cenę 3 jednostek kosztowności lub 10 sztuk złota.
|
Chatka wiedźmy jednokrotnie pozwoli na pobieranie 1 karty umiejętności, którą można zaakceptować lub odrzucić na stos kart użytych umiejętności. Alternatywnie bohater może odrzucić jakąś posiadaną umiejętność i pobrać inną.
|
Świątynia jednokrotnie zwiększy morale o 1 punkt.
|
Fontanna młodości jednokrotnie zwiększy morale o 1 i doda 1 punkt ruchu.
|
Obserwatorium jednokrotnie ujawni sąsiednią płytkę terenu do tego na którym znajduje się bohater.
|
Stajnie dodają bohaterowi 1 punkt ruchu.
|
Działanie Smoczej utopii będzie zależało od wybranego scenariusza gry. Może się wiązać z walką z jednostkami neutralnymi i/lub wygraną scenariusza.
|
Działanie Obelisku będzie zależało od wybranego scenariusza gry. W niektórych pozwala na uzyskanie skarbów/zasobów lub jest konieczne przed odwiedzeniem Smoczej Utopii. Flagowalna przez wielu graczy.
|
Sanktuarium nie pozwala zaatakować przebywającego w nim bohatera.
|
Przeszkody oznaczają teren niedostępny dla bohatera, który trzeba ominąć.
|
Grób wojownika jednokrotnie pozwala bohaterowi na pobanie 2 kart artefaktów, a następnie odrzucenie wybranej z nich na stos kart zużytych. Następnie gracz rozpatruje 2-krotnie negatywne morale (traci pozytywne, jeśli takie posiada i przeciwnik wybiera losowo 2 karty z jego "ręki", które trafią na stos kart zużytych).
|
Więzienie jednorazowo pozwala uzyskać bohatera pomocniczego, którego figurkę umieszcza się na tym polu. Jeśli gracz już posiada takiego wówczas otrzymuje 3 sztuk złota.
|
Gwiazda pozwala zamienić jedną kartę statystyki z twojej ręki na ulepszoną kartę statystyki tego samego typu (tylko w dodatku Inferno).
|
Tawerna pozwala zakupić bohatera pomocniczego za 7 sztuk złota. Należy umieścić jego figurkę na tym polu. Wybrany przeciwnik musi odrzucić losowo jedną kartę z ręki.
|
Uczony to pole, które pozwala jednorazowo rzucić kostką ataku. W wypadku wyrzucenia -1 dobiera się 2 karty zaklęć i jedną odrzuca. Przy wyrzuceniu +1 dobiera się lub usuwa wybraną kartę statystyki, a przy wyrzuceniu 0 dobiera się 2 karty zdolności, jedna trafia na rękę, a druga musi być odrzucona.
|
Biblioteka pozwala wielokrotnie po opłaceniu 3 usunąć 1 kartę statystyki ze swojej ręki lub stosu kart odrzuconych i zamienić ją na dowolną kartę statystyki. Można to wykonać dwukrotnie przy jednej wizycie.
|
Czarny rynek pozwala wielorazowo podejrzeć 4 karty ze stosu kart odrzuconych artefaktów. Można kupić jedną z nich za cenę 5 za Słaby artefakt, 7 za Mocny, a 10 za Relikt.
|
Uniwersytet pozwala jednorazowo za opłatą 6 sztuk złota przeszukać 4 karty ze stosu odrzuconych kart z talii zdolności i dobrać jedną kartę na rękę.
|
Fabryka machin wojennych pozwala zakupić machiny wojenne wg kosztu podanego na karcie (3 za namiot medyka, 5 za wóz z amunicją lub 7 za balistę. Tylko w grze z dodatkiem Bastion.
|
Jarmark czasu pozwala jednorazowo usunąć 1 kartę z ręki. Następnie przeszukać 2 karty z talii zdolności, zaklęć lub artefaktów i dobrać jedną kartę na rękę.
|
Fort na wzgórzu pozwala jednorazowo wzmocnić jedną z jedostek brązowych lub srebrnych. Koszt wzmocnienia jest obniżony o 3 do minimum 0.
|
Wejście na pole z symbolem graala pozwala graczowi pobrać żeton graala. Jego działanie zależy od scenariusza np. może oznaczać natychmiastową wygraną lub po powrocie bohatera z graalem do miasta.
|
Bohater wkraczający na teren z puszką pandory może wybrać rzut 2 kostkami skarbów lub zasobów, poczym należy rozpatrzyć wynik jednej z nich.
|
Symbol artefaktu jednokrotnie pozwala bohaterowi pobrać 2 karty artefaktów, wybrać jeden z nich, odrzucając pozostałą na stos kart zużytych.
|
Bohater wkraczający na teren z Symbolem skarbu może jednokrotnie rzucić rzucić kostką. Zależnie od wyniku gracz otrzymuje artefakt, surowce lub doświadczenie.
|
Symbol zasobu jednokrotnie pozwala bohaterowi rzucić kostką zasobów i uzyskać wskazany zasób. Jeśli ikonie towarzyszy cyfra 2 oznacza to możliwość rzucenia 2 kościami i wybrania wyniku z jednej z nich.
|
Symbol pytajnika towarzyszy niektórym lokalizacjom na mapie. Oznacza to odwołanie do instrukcji gry celem rozpatrzenia opisanego w niej efektu.
|
Neutralne miasto to obiekt który pojawił się w dodatku Inferno. Przy odkryciu każdy gracz rzuca 2 kościami zasobów. Najwyższy rzut wybiera frakcję której jeszcze nie ma w grze. Losowe miasto będzie bronione przez armię złożoną z grupy jednostek brązowych, dwóch grup srebrnych i dwóch garstek złotych. Jednostki brązowe wybiera gracz kontrolujący je w trakcie walki. Oflagowanie tego miasta zwiększa produkcję o 10 . Otrzymuje je także pierwszy gracz, który je zdobędzie.
|