Rozwój bohatera

Wszystkie stronnictwa otrzymają dwie podwójne karty bohaterów (w sumie czterech na każdą frakcję). Każdy z nich przynależy do jednej z dwóch kategorii: mocy lub magii. Gracz będzie mógł dokonać wyboru, który z dostępnych herosów stanie się głównym bohaterem. Będzie on reprezentowany przez figurkę i tylko on może otrzymywać doświadczenie i zdobywać poziomy (maksymalnie siedem). Główni bohaterowie posiadają bazowo trzy punkty ruchu. Wszyscy bohaterowie rozpoczynają grę w mieście lub osiedlu.

Karta bohatera zawiera następujące elementy:

  1. Imię herosa
  2. Klasa bohatera (np. Nekromanta)
  3. Typ (bohater mocy / magii)
  4. Kolor frakcji
  5. Początkowy parametr Ataku
  6. Początkowy parametr Obrony
  7. Początkowy parametr Mocy zaklęć
  8. Początkowy parametr Wiedzy
  9. Początkowa umiejętność drugorzędna
  10. Unikalna specjalność bohatera
  11. Traker poziomów doświadczenia

Bohater drugorzędny

Bohater drugorzędny (postać na odwrocie wybranej karty) może zostać zatrudniony za 10 sztuk złota, jeśli gracz kontroluje przynajmniej jedno miasto lub osiedle i jest reprezentowany przez drugą, niewykorzystaną figurkę bohatera. W związku z tym, gracz może kontrolować maksymalnie dwóch bohaterów w trakcie rozgrywki. Bohater drugorzędny ma tylko 2 punkty ruchu, a wszystkie karty (artefakty, czary) zdobyte przez bohatera drugorzędnego umieszcza się w "ręce" gracza, a więc są do wykorzystania przez głównego bohatera. Należy pamiętać, że mimo wszystko bohater drugorzędny może nawiązać walkę lub być zaatakowanym. W takim wypadku heros może użyć kart jednostek, ale bez pozostałych kart z "ręki" gracza lub się wycofać, a jego figurka będzie usunięta z planszy. W następnej rundzie gracz może ponownie zrekrutować bohatera drugorzędnego za odpowiednią opłatą.

Doświadczenie

Zwiększenie poziomu u głównego bohatera może nastąpić o pół lub cały poziom i jest oznaczane na trakerze przy pomocy tokena - kostki w kolorze frakcji. Aktualny poziom wpływa na maksymalną liczbę kart w "ręce" gracza oraz ile razy może użyć kart umiejętności na poziomie eksperckim w trakcie jednej tury. Szczegóły poniżej:

  1. Poziom 1 - Maksymalna liczba kart w "ręce" to 4
  2. Poziom 2 - Możliwość zagrania 1 kartą umiejętności na poziomie ekspert
  3. Poziom 3 - Maksymalna liczba kart w "ręce" to 5
  4. Poziom 4 - Możliwość zagrania 2 kartą umiejętności na poziomie ekspert
  5. Poziom 5 - Maksymalna liczba kart w "ręce" to 6
  6. Poziom 6 - Możliwość zagrania 3 kartą umiejętności na poziomie ekspert
  7. Poziom 7 - Maksymalna liczba kart w "ręce" to 7

Jeżeli bohater już posiada maksymalną liczbę kart - nie pobiera nowej karty przy następnej turze. A jeśli przy początku swojej tury posiada ich za dużo, musi odrzucić tyle, ile trzeba do zmieszczenia się w limicie wynikającym z poziomu doświadczenia.