Tryb Przygody

Zasadnicza różnica między trybem Przygody, a trybem Potyczki polega na tym, że w trybie Przygody używana jest karta miasta oraz zasoby. Następuje kilka tur "przygotowujących" po których następuje właściwa bitwa z użyciem figurek i heksagonalnej planszy bitwy. Oczywiście oba tryby rozgrywki są dla gry jeden na jednego w przeciwieństwie do zasadniczej wersji gry z odkrywaniem mapy.
Przewidziano różną długość gry i tak na przykład:
Krótka - bitwa rozpoczyna się po 9 rundzie,
Średnia - bitwa rozpocznie się po 13 rundzie,
Długa - bitwa rozpocznie się po 16tej rundzie
Na początku każdej rundy gracz pobiera 3 karty przygody ze specjalnej talii. Wybiera jedną i przekazuje 2 pozostałe przeciwnikowi. Przeciwnik wybiera jedną z dwóch, a drugą odrzuca. Gracze mogą wybrać użycie karty lub zachowanie jej na później (ale można mieć zachowaną tylko jedną). Jeśli obaj zdecydują się użyć kart zaczyna ten który rozpoczął turę. Rozpatrzone karty należy zachować. Karty mają albo charakter wydarzenia-przygody (często napotkanie jakiejś lokalizacji) lub walki (karty lokacji z walką). Karty gdzie wymagana jest walka są rozpatrzywane przy pomocy rzutu kostką, a nie planszy bitwy. Szczegóły w zeszycie zasad gry.
Rundy rozpoczynają gracze na przemian - jeden tury parzyste, drugi tury nieparzyste. Podczas tury możemy też wykorzystać akcje karty miasta, a w niektórych przypadkach nawet funkcję "ruchu" pomimo, że bohater w tym trybie gry nie posiada punktów ruchu. W przypadku tur "Astrologowie ogłaszają", nie stosuje się tych kart, ale rzuca się kostką zasobów i zwiększa się dany zasób o jeden. Oprócz tego gracz otrzyma "przychód podstawowy" wysokości 5 złota, 2 rudy i 1 kosztowności. Początkowy przychód na turę wynosi 10 złota.