Wesprzyj nowe rozszerzenia!

Tryb Potyczki

W trybie Potyczki nie mamy doczynienia z surowcami, kartą miasta, ani turami przygotowawczymi. W tym trybie bitwa rozpoczyna się odrazu po ułożeniu kart, planszy i figurek. Rozgrywka może trwać dłużej lub krócej i odpowiednio:
Rozgrywka krótka - bohater będzie miał poziom 3
Średnio długa - bohater będzie miał poziom 5
Długa - bohater będzie miał poziom 7
Przy krótszej rozgrywce instrukcja zaleca też odwrócenie kart jednostek "brązowych" i "srebrnych" na stronę oznaczającą liczebność "kilka". Istnieje jeszcze kilka zmian, które powinny być odpowiednio wykonane podczas przygotowania talii kart. Szczegóły w zeszycie instrukcji na stronie 10.

Do rozegrania trybu Potyczki każdy gracz potrzebuje:
1 karty bohatera
7 kart jednostek
7 figurek jednostek
3 specjalności bohatera
1 specjalizacja bohatera
20 kostek w kolorze frakcji
Należy przygotować talię artefaktów, talię czarów i talię umiejętności z wyłączeniem z niej umiejętności "znajdowanie drogi" i "dyplomacja".
Przygotować talię pozytywnego i negatywnego morale.
Przygotować stosy tokenów obrażeń, paraliżu i obrony.
Przygotować tokeny inicjatywy, przeszkód pola bitwy
Grę rozpoczyna gracz, który rzucając dwoma kostkami zasobów wyrzuci większą wartość.
Każdy gracz pobiera tyle kart na ile pozwala poziom bohatera.
Na zmianę gracze ustawiają przeszkody na planszy bitwy pamiętając, że nie mogą one ze sobą sąsiadować (z wyjątkiem wież i sekcji murów), ani nie mogą być umieszczane na lub stykać się ze strefą rozlokowania jednostek. (patrz instrukcja).
Następnie gracze na zmianę umieszczają figurki jednostek w strefie rozlokowania. Karty jednostek możemy rozłożyć w widocznym miejscu by pamiętać o ich zdolnościach i efektach.
Po rozstawieniu przeszkód i jednostek na planszy rozpoczyna się bitwa.
Liczbę możliwych do przebycia pól wyznacza wartość inicjatywy. Jednostka o inicjatywie 8 może przebyć 8 heksów na polu bitwy.
Na początku tury jeden z graczy otrzymuje token inicjatywy. Token ten rozstrzyga ewentualne przypadki remisu jakie mogłyby zajść między niektórymi jednostkami. Jednostka, której gracz posiada token wykonuje ruch pierwsza.
Dodajmy jeszcze, że w przypadku oblężenia zamku, jednostki lądowe gracza broniącego mogą ignorować przeszkodę w postaci bramy.