Drugiego października zakończyła się kampania Archon Studio na platformie Kickstarter. Jak już wcześniej informowaliśmy była poświęcona głównie dodatkowym trzem frakcjom: Wrotom Żywiołów, Twierdzy i Przystani. Kampania okazała się pełnym sukcesem zbierając ponad 4 miliony 850 tysięcy euro, czyli ponad milion euro więcej niż pierwsza. Liczba wspierających natomiast wyniosła ponad 21 i pół tysiąca osób, o pięć tysięcy mniej niż poprzednio. Planowana dostawa nowych dodatków planowana jest na wrzesień przyszłego roku, natomiast osoby zamawiające już zaprojektowane dodatki i grę podstawową mogą je otrzymać wcześniej o ile wykupiły opcję "legacy shipping".
W trakcie kampanii ujawniono wszystkie cele dodatkowe – było ich aż 90 i podobnie jak w poprzedniej były to figurki jednostek neutralnych, dodatkowe kafle terenu oraz dodatkowi bohaterowie wszystkich frakcji. Tutaj nastąpiło miłe zaskoczenie. Na sam koniec finału na żywo, okazało się, że otrzymamy planszetki z różnymi wersjami Tarnuma znanymi z dodatku Heroes Chronicles. Jednym z celów dodatkowych była dedykowana jemu figurka. Wśród innych celów dodatkowych pojawiły się plastikowe tokeny paraliżu/defensywy oraz ran, a także negatywnego morale. Jednym z ostatnich celów dodatkowych była talia kart puszki pandory. Będzie można z nich korzystać zamiast rozpatrywania obecnego efektu rzutem kostkami. Oprócz tego dodano drugą planszę bitwy, którą można użyć jako alternatywną względem obecnej w grze podstawowej lub wykorzystać do gry w cztery osoby do równoczesnych walk na przykład z jednostkami neutralnymi, co może częściowo zredukować czas oczekiwania gracza na swoją turę.
Trudno podsumować tą kampanię i zawartość dodatków, gdyż dokładne działanie nowych mechanik, nowych obiektów i kart nie jest znane. Wśród różnych sugestii fanów pojawiły się pewne głosy krytyczne dotyczące "streach goals" - ich nadmierne rozdrobnienie (osobno planszetki bohaterów i ich karty specjalności) i wysokie progi finansowe. Niektóre propozycje jak nowe, jednolite wydanie instrukcji zostały odrzucone jako generujące dodatkowe koszty tłumaczeń. Podobnie z rozszerzeniem artbooka (za mało nowych grafik). Po zakończeniu kampanii wydawca zachęcił wspierających do wypełnienia ankiety, gdzie można było się wypowiedzieć między innymi na temat elementów, które warto byłoby jeszcze dodać. Kto wie - być może wydawca nie powiedział jeszcze ostatniego słowa?
Nikt jeszcze się nie wypowiedział. Napisz pierwszy komentarz!